Sport Trucks – vrijdag 12 mei

Vrijdag 12 mei de megapull in Stroe staat op het programma. De wedstrijd werd geopend door de standaard trucks en hierna was het tijd voor de sporttrucks. Nieuwkomer in deze klasse is Smokin Griffin de Scania uit Renswoude en Willem van den Dikkenberg zet een afstand van 90.61 meter neer en komt straks terug. Jan van Bentum is de eerste die een Full Pull neerzet en dat laten de andere teams niet op zicht zitten. Team Versteeg , Dark Rumble, JB Trading, Dark Tornado en P. Bos veevoeders doen dat ook allemaal en zien we allen later terug in de finale. Smokin Griffin in de herkansing en dat levert hen een afstand van 96.45 meter op en de mannen kunnen tevreden zijn met hun eerste optreden in deze klasse. Van Bentum mag de finale beginnen, gaat goed weg, gooit de neus de lucht in en zet de vlag bij 80.42 meter. Team Versteeg is inmiddels aangehaakt en vertrekt en na een mooie run komt er 91.71 meter op het scorebord te staan. Dark Rumble heeft moeite met het juiste spoor te vinden en de truck wijkt af naar rechts en net voor de witte lijn stoppen ze bij 87.68 meter. JB Trading liet een hele mooie eerste run zien, maar helaas loopt het in de finale iets minder en moeten ze genoegen nemen met 68.70 meter. En ook Dark Tornado kan het juiste spoor niet vinden, en ook hier wijkt de truck naar rechts en is het gedaan bij 85.94 meter. P. Bos veevoeders is de laatste finalist en vandaag heeft het kleine gele dafje het zwaar en is het resultaat 79.97 meter. De podiumplaatsen zijn verdeel, Team Versteeg is 1, Dark Rumble is 2 en plaats 3 is voor Dark Tornado.

Tekst: Ellen de Heus

  • Nr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Tractor
  • Team Versteeg Uddel
  • Dark Rumble
  • Dark Tornado
  • Van Bentum
  • P. Bos veevoeders
  • JB Trading
  • Smokin’ Griffin
  • Run 1
  • F.P.
  • F.P.
  • F.P.
  • F.P.
  • F.P.
  • F.P.
  • 96,45
  • Run 2
  • Finale
  • 91,71
  • 87,68
  • 85,94
  • 80,42
  • 78,97
  • 68,70

Supersport Trucks – vrijdag 12 mei

Megapull Stroe 2017, de standaard trucks en de sporttrucks hebben gereden en nu is het tijd voor de supersport trucks. Helaas dreigt het weer roet in het eten te gooien en wordt er besloten om met floating finish te gaan rijden. De proeftrek is voor VDB Staalbouw en een mooie run levert een afstand van 103.75 meter op en er wordt helaas besloten de sleepwagen zwaarder te zetten. Opnieuw een proeftrek en wel voor van Vlastuin agro en met een afstand van 105.37 meter wordt de lat wel hoog gelegd. Tekstkar staat inmiddels ook klaar, doet een poging om weg te rijden maar besluit om 6 plaatsen op te schuiven en komt later door problemen ook niet meet terug. No risk no fun haakt ook aan en haakt ook weer af en komt wel na 6 deelnemers terug. Dan Black Sensation die wel van start gaat en het zwaar heeft en helaas kunnen we niets anders dan 80.73 voor de Volvo uit Zele opschrijven. Volvo fh16 Harskamp heeft weer veel aanhangers bij zich en laat zich weer van de goede kant zien. Een hele mooie run levert de toch wel mooie afstand van 101.02 meter op. Green bull de Sisu uit brabant doet het goed vandaag 68.91 meterlang hebben we de truck kunnen bewonderen en de eerste meters zijn een feit. VDB Staalbouw opnieuw op de baan en Arjan en zijn Volvo laten een goed run zien en 93.28 meter kunnen we noteren. En dan regent het, het zeil gaat de baan over en is het wachten tot we verder kunnen. Gelukkig duurde dit niet al te lang en zien we Rhinorocket de baan opkomen. Helaas hebben ze last van spoorvorming en komt de truck wel erg dit bij de rechtse witte lijn en wordt de koppeling ingetrapt bij 68.77 meter. No risk no fun gaat van start en ook Bart en zijn MAN hebben het best wel zwaar en zetten een afstand van 88.34 meter neer. Van Heugten is de laatste competitie deelnemer deze avond en ook hier zien we dat het dafje het zwaar heeft en komt de Take it easy stil te staan bij 78.11 meter. Bijschrijvers zijn er ook en als eerste zien we Blue Legend de baan opkomen. Bram en zijn Scania gaan echt mooi op weg en ook hier wijkt de truck naar rechts en stoppen ze de run bij 79.29 meter. Als laatste truck op de megapull in Stroe zien we team Verspui. En ook de fraaie witte Daf uit Hoornaar heeft het zwaar en helaas komt er maar een afstand van 70.36 meter op het scorebord te staan. Conclusie is dat er vandaag 3x een Volvo rijder op het podium staat en van Vlastuin agro de zaakjes weer op orde heeft gezien de 1e plaats vandaag. Volvo fh16 Harskamp werd fraai 2e hierin Stroe, en Arjan met zijn VDB Staalbouw Volvo neemt lachend plaats 3 mee naar huis. Voor de prijsuitreiking plaats vond kwamen de 3 winnaars van de supersport klasse met truck de baan op, en kon het publiek genieten van een super prachtige lichtshow waarna de prissuitreiking van alle truck klassen plaatsvond. Ondanks het weer was de wedstrijd super, veel mooie runs gezien en ook de afsluitende lichtshow was genieten.

Tekst: Ellen de Heus

  • Nr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Tractor
  • Van Vlastuin Agro
  • Volvo FH16 Harskamp
  • VDB Staalbouw
  • No Risk No Fun
  • MITAS Black Sensation
  • Blue Legend
  • Van Heugten Transport
  • Team Verspui
  • GreenBull
  • IVS RhinoRhocket
  • Tekstkar
  • Run 1
  • 105,37
  • 101,02
  • 93,28
  • 88,34
  • 80,73
  • 79,29
  • 78,11
  • 70,36
  • 68,91
  • 68,77
  • HP
  • Run 2
  • Finale

Modifieds – zaterdag 13 mei

Ondanks dat de baan enigszins tricky was in Stroe kwamen de meeste deelnemers er wel mee uit de voeten. Voor Jan Groenestein verliep de run van Super Kasper echter niet helemaal zoals gewenst. Na een onstuimige run waarbij de tractor wat stond te dansen op alle vier de wielen brak rond de zestig meter de linker voorwielophanging. Commentator Erik van Oosterhout zag gelijk aan het gezicht van Jan dat er iets mis was. Jan vroeg en kreeg assistentie van de EHBO en werd met een pijnlijk rug per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Het leek voor de V12 tractoren een lastige baan. Ook The Judge kwam vanwege een in sporende baan moeizaam van de plek. Eenmaal op snelheid proestte de rechter motor er rond de negentig meter meer methanol uit dan in. Een voortijdig einde van het Rolls Royce Griffon geweld in de modified klasse. Nadat Black Cat en MPM Seaside Affair hun eerste meters hadden afgelegd werd de sleepwagen lichter gezet. Dit resulteerde voor Black Cat in een afstand van in de honderd meter tijdens de kwalificatie run. Een prima run op deze baan en een perfecte sleepwagen afstelling. Dat kon niet gezegd worden van MPM Seaside Affair. Frank Kramer kreeg te maken met een hevig bokkende tractor, en deed het gas dicht. Het was een vrijwillige tijdige stop, dus mocht hij zes plaatsen opschuiven. Jaap van Diest reed Eager Beaver goed weg over deze baan maar helaas gooide de linker motor er een riem af en kwam de tractor vroegtijdig tot stilstand. Voor Inter-Techno Lambada begon het seizoen niet overdreven positief. Willem Dingerink leed kostbaar puntenverlies als gevolg van een elektrische storing in de pointbox op de derde motor. In de finale had Argos Oil Whispering Giant moeite om de snelheid erin te krijgen. Om met Bas Liefting te spreken, het was geen erg mooie run. En dat bleek, want Jan Bosman zette Rising Star een stukje verder weg. Omdat Berrie Boer fors moest remmen kwam het brute geweld van Double Screamin niet goed tot zijn recht. Al werd ondertussen wel de afstand van de turbine tractoren voorbij gereden. Voorlopig eerste totdat Frank Kramer voor de vierde maal MPM Seaside Affair voor de kar spande. Na een picture perfect run stond de kinderschare uit Castricum te dansen op de bult en hing Frank woest zwaaiend uit zijn rolkooi. Bijna een halve meter verder dan Double Screamin en dus een prima start van het seizoen voor het team uit Castricum in de Modified klasse.

Tekst/Foto’s:
Grand National:
Marco Schulenbarg en Johan Hooghordel
Farmstock:
Dennis Vos en Judith Romar

  • Nr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • Tractor
  • MPM Seaside Affair
  • Double Screamin’
  • Rising Star
  • Argos Oil Whispering Giant
  • Black Cat
  • The Judge
  • Eager Beaver
  • Burning Madness
  • Inter-Techno Lambada
  • Super Kasper
  • Run 1
  • 105,04
  • 110,00
  • 103,39
  • 105,57
  • 100,71
  • 91,64
  • 90,48
  • 88,07
  • 74,62
  • 62,56
  • Run 2
  • Finale
  • 91,47
  • 91,08
  • 87,73
  • 85,63

Sport 2,5 ton topniveau – zaterdag 13 mei

Om 14.00 scherp startte we op baan 2 met de 2,5 ton sport. Aart de With was de eerste die de Keep Moving Blue van zijn honk mocht zetten met zijn Little Red Posion. De sleepwagen ging zwaarder en we hadden opnieuw een proeftrek. Black Smoke kwam niet van zijn plek waardoor Adriaan de proeftrek kreeg. De sleepwagen stond goed na de proeftrek van Adriaan en er kon gestreden worden voor een afstand voorbij aan de 100m voor een plekje in de finale. Er lag een goed baantje maar toch waren er diverse deelnemers die naar links of naar recht trokken na de start. Zo moesten Calimero en de Bandito wat corrigeren tijdens de run en hadden Rednix en de Kleine Beer juist een soepele run. In de finale streden Little Red Posion, Small Bassie, Red Passion en Neighbours Nightmare voor een plekje op het podium aan het einde van de baan. Bij Small Bassie begaven de splitpennen van de stuur as het waardoor de combinatie met Wilco van den Brandhof op het rechter achterwiel na, bijna geheel buiten de baan belande. Net als in Wekerom wint Red Passion, met 18 cm gevolgd door Little Red Poison en maakte Neighbours Nightmare het podium compleet.

  • Nr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Tractor
  • Red Passion
  • Little Red Poison
  • Neighbours Nightmare
  • Small Bassie
  • Rednix
  • Calimero
  • Adriaan
  • Wennekers
  • Van Eijden
  • Bandito
  • Kleine Beer
  • Black Smoke
  • Bad Medicine
  • Chauffeur
  • Jelle van de Rijt
  • Aart de With
  • Kees Hoegen
  • Wilco van den Brandhof
  • René Vliek
  • Jeroen van Schaik
  • Steven van Ede
  • Menno Wennekers
  • Wouter van Eijden
  • Henk Schoonhoven
  • Gert ten Brummeler
  • Henry van de Scheur
  • John Klarenbeek
  • Woonplaats
  • Venhorst
  • Hagestein
  • Speuld
  • Renswoude
  • Putten
  • Woerden
  • Renswoude
  • Aalsmeer
  • Schalkwijk
  • Oosterwolde (GLD)
  • Vinkeveen
  • Bunschoten
  • Lunteren
  • Run 1
  • 104,58
  • 101,47
  • 105,24
  • 102,56
  • 101,14
  • 100,56
  • 99,63
  • 98,60
  • 98,32
  • 97,31
  • 96,54
  • 93,79
  • 90,84
  • Run 2
  • Finale
  • 90,22
  • 90,04
  • 87,78
  • DISK

Mini Unlimiteds – zaterdag 13 mei

Even na half 4 werd er begonnen met de Mini Unlimiteds. Van de 17 deelnemers op de startlijst zouden er maar 11 aan de start verschijnen. Voor enkele deelnemers was de winter net te kort of er waren op het laatste moment toch nog problemen. De nieuwe Toplenzen Lambada X was wel op de wedstrijd aanwezig. Na daags voor de wedstrijd voor het eerst gestart te zijn wilde de tractor niet starten. De Hella lambada IX was eerste die een strakke FP neer zette. De nieuwe gebouwde Lucky Ducky reed in zijn maiden pull in een mooie balans naar het einde van de baan. Problemen waren er ook voor een aantal deelnemers. Zo waren Lets Try en Vampire niet in het juiste spoor te houden en eindigden daar door onder in het klassement. Dat John de Graaf niet bang is om gas te geven met zijn Backdraft liet hij wel even zien. Al heen en weer slingerend en stijgerend werd er op het einde van zijn pull toch nog een voorwiel verspeeld. Een nieuw team dit jaar op de baan is de Top Dog van Martin Westhoff. De maiden pull eindigde helaas halverwege van de baan met wat olie lekkage. Poker Face reed naar het einde van de baan. De afstand was niet genoeg voor een finale plaats maar toch nog goed voor een derde plaats. In de finale van 2 was het de Lambada die de eerste afstand mocht neerzetten. Bij de 70 meter begaf er iets in de aandrijflijn de geest waardoor de motor over zij toeren heen ging en er veel onderdelen naar buiten kwamen. Couzijn van Heuvelen ging hier met zijn Lucky Ducky ruim aan voorbij.

  • Nr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Tractor
  • Lucky Ducky
  • Hella Lambada IX
  • Poker Face
  • Exception
  • Vampire
  • Top Dog
  • Backdraft
  • Dirty Herrie
  • Gompie
  • Lets Try
  • Reny Mission Impossible
  • Run 1
  • 107,97
  • 110,00
  • 88,27
  • 86,47
  • 84,09
  • 67,16
  • 66,23
  • 63,30
  • 61,44
  • 59,70
  • DISK
  • Run 2
  • Finale
  • 85,26
  • 71,83

Supersport 3,4 ton topniveau – zaterdag 13 mei

Vervolgens was het op baan 2 na de 2,5 ton sport de beurt aan de 3,4 ton super sport klasse. Red Pearl mocht beginnen maar de sleepwagen werd zwaarder gezet. Bartje kreeg vervolgens een proeftrek en de sleepwagen afstelling bleef zo staan. Als derde kandidaat stond de Belarus 4rus voor de sleepwagen en liet opnieuw zien wat voor een kanon het is. Een overtuigende Full Pull werd er neer gezet. Het Forever Blue team krijgt waarschijnlijk nog steeds kippenvel als het terug denkt aan de wedstrijd vorig jaar. Er werd geen vlekkeloze run neer gezet maar wel een sterke, de combinatie met Henk Donkersteeg op de bok had goed grip. Spetsnaz zal niet opnieuw net als in Wekerom 20 punten mee naar huis nemen want William Pullens reed over de witte krijtlijn. Dancing on Wheels had schade bij de start en kwam niet verder als 18.25m. Niels op de Orange Adventure deed het wel beter als in Wekerom maar uiteindelijk waren het Working Power, Sprenkels en de Beer die een Full Pull wisten weg te zetten. Bijschrijver Forza Fiat maakte het tot een finale van 5. De sleepwagen kreeg voor de finale er 2,5 cm meer mes bij en er kon gestreden worden. Het zat kort op elkaar, tussen de nummer 1 en 3 zat maar 3.18 m. Working Power kreeg pech bij de start en kon zich daardoor niet mengen in de finalestrijd. De overwinning was voor Sprenkels gevolgd door 4rus en bijschrijver Forza Fiat werd knap derde waardoor de beer net buiten het podium belande.

  • Nr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Tractor
  • Sprenkels
  • 4rus
  • Forza Fiat
  • De Beer
  • Working Power
  • Forever Blue
  • Red Pearl
  • Orange Adventure
  • Bartje
  • Golden Eagle
  • Dancing on Wheels
  • Moody Blue
  • Spetsnaz
  • Chauffeur
  • Richard Sprenkels
  • Henri Tuenter
  • Evert Jan Hendriks
  • Arjen de Beer
  • Jan-Bas Zijderveld
  • Henk Donkersteeg
  • Gerbrand Roelofsen
  • Jan van Baar
  • Albert Ruyten
  • Pieter van Moort
  • Albert Kin
  • Arno Wennekers
  • William Pullens
  • Woonplaats
  • Klein Zundert
  • Terborg
  • Beemte Broekland
  • Oudenbosch
  • Noordeloos
  • Kootwijkerbroek
  • Harskamp
  • Westbeemster
  • Oudenbosch
  • Nunspeet
  • Staphorst
  • Lisserbroek
  • Heusden
  • Run 1
  • 110,00
  • 110,00
  • 110,00
  • 110,00
  • 110,00
  • 107,73
  • 106,95
  • 97,31
  • 95,82
  • 93,68
  • 18,52
  • 0,62
  • DISK
  • Run 2
  • Finale
  • 93,84
  • 91,82
  • 90,66
  • 90,14
  • 28,11

Superstocks – zaterdag 13 mei

Doordat Incredible Deere en D’n Aerdvruter niet weg konden komen bij de start werd er besloten om de start 10 meter naar voren te plaatsen. 100 meter zou nu de FP worden en de beste 4 tussen de 95 meter en 100 meter zouden doorgaan naar de finale. Met een nieuw opgebouwde en een rijk afgestelde motor van de Silver Bullit reed Justin v Echteld zich naar een dikke 60 meter. European Maid kwam een kleine meter te kort voor de 100 meter. Bij de Green Gangster Deere was er rond de 70meter een plof te horen en viel het vermogen weg. Naar de oorzaak wordt nog gezocht. Nadat Edwin Derksen zijn proeftrek met de Incredible Deere had over gedaan ging vanwege de regen het zeil over de baan. Na de regen pauze lag de baan er nog goed bij. Schaaf er over en weer gaan. Bij de Blue Thunder liep de motor niet goed en viel de afstand tegen. Tom Esselink zat dit keer achter de pedalen van de Hurricane. Met een niet helemaal stabiele run werd er toch nog een afstand van in de 90 meter neer gezet. Sjors Zeinstra reed zijn Newborn Deere net door de 95 meter heen en mocht zo mee doen aan de finale. Rob van der Waal kon geen grip vinden met zijn Maximum Risk en stond nog voor de 40 meter stil. Bram Kools had niet alle cilinders aan het lopen van zijn All or Nothing en kwam hierdoor enkele meters te kort om met een finale te mogen mee doen. Dochter Manon had met de Interaction de zaken wel voor elkaar . Wel is waar niet ver als de European Maid maar toch genoeg voor een finale. Bij de Zapo was er bij de start een klein probleempje. Maar na deze verholpen te hebben reed Theo Broekhuis de Zapo over de 100 meter heen. De finale werd gestart door de European Maid. Met een mooie start en mooie balans werd er een mooie afstand van bijna 90meter neer gezet. Na dat de tractor stil stond waren er vlammen onder de motorkap te zien even leek het een olie brandje, maar de schade bleek toch groter als gedacht. Er zat namelijk een gat in het blok. De Newborn Deere ging hier aan de afstand voorbij. Interaction had in de finale wat moeite om grip te vinden en bleef een paar cm achter de Deere steken. Als laatste starter ging de Zapo weer mooi van start en zette de tractor 2 meter voorbij de leiders vlag stil.

  • Nr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • Tractor
  • Olden makelaars Zapo
  • Zeinstra Newborn Deere
  • Agrifac Interaction 2.0
  • European Maid
  • Incredible Deere
  • Mitas All or Nothing
  • Hurricane
  • Terminator
  • Trackpointer Blue Thunder
  • Green Gangster Deere
  • Engine2repair Wildcat 2
  • Silver Bullet
  • Sømælk d’n Aerdvruter
  • Maximum Risk
  • Run 1
  • 100,00
  • 95,39
  • 97,12
  • 99,07
  • 91,46
  • 90,88
  • 90,76
  • 90,15
  • 76,40
  • 68,62
  • 66,68
  • 66,41
  • 62,43
  • 35,33
  • Run 2
  • 14
  • Finale
  • 96,49
  • 94,80
  • 94,63
  • 87,19
  • 14

Sport 4,5 ton topniveau – zaterdag 13 mei

Met de finale van de mini’s op baan 1 werd het op baan 2 tijd voor de 4.5 ton sport. Blue risk mocht de spits afbijten met een proeftrek, echter ging dit niet helemaal zoals gewend. Wat normaal zonder veel moeite lukt om een mooie afstand neer te zetten, was het toch al vrij snel duidelijk dat de overwinning niet op een presenteerblaadje zou worden aangeleverd. De sleepwagen werd lichter gezet bij de Groene Buffel en ging nog een keer lichter bij Baby Kreij. De eerste officiële afstand werd door Full Speed gereden. Red Expectation was de volgende en kon ook niet de benodigde kracht vinden om een mooie afstand neer te zetten. Ook voor Blue Force lag de fullpull lijn binnen handbereik maar doordat de combinatie ineens rechts af ging voor de 100 meter lijn, kwam ook deze net wat te kort. Bull’s Eye schakelde net niet op tijd terug zodat ook deze voor de 100 meter stil stond. Blue Risk, de Groene Buffel en Baby Kreij mochten hun proeftrek nog over doen en had voor Blue Risk de beste uitkomst, deze ging als eerste toen over de 100 meter heen. Ook de Groene Buffel verbeterde zijn afstand, maar Baby Kreij deed het juist slechter. Gas d’r Bi-j en Blauwe Kreij bleven zelfs voor de 95 meter lijn steken, waarbij de Blauwe Kreij helaas uitwaaide. Normaal was ook Just Blue in de hogere regionen te vinden, maar ook Ronald van de Werken kreeg de pk’s niet op de klei. Brother Deere en Van Dijk sloten het klassement af, waarbij de drie bijschrijvers ook flink aan de bak moesten om een mooie afstand neer te zetten. Green Lightning, Old Green Worker en True Power (welke versierd was vanwege trouwen van Johan en Marline de dag hiervoor,) sloten de klasse af. Hierbij eindigen we met een volledig blauw podium met Blue Risk als eerste, gevolgd door Blue Force en Full Speed.

  • Nr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • Tractor
  • Blue Risk
  • Blue Force
  • Full Speed
  • Bull’s Eye
  • De Blauwe Kreij
  • Brother Deere
  • Baby Kreij
  • Gas d’r Bi-J
  • De Groene Buffel
  • Van Dijk
  • Red Expectation
  • Green Lightning
  • Just Blue
  • True Power
  • Old Green Worker
  • Chauffeur
  • Wouter Peelen
  • Henri van Roselaar
  • Bert Kooij
  • Henk Ridder
  • Robert de Kreij
  • Dirk Schipper
  • Michel de Kreij
  • Hans Kester
  • Dennis Stroobosscher
  • Hans van Dijk
  • Cor Braakman
  • Wouter Schipper
  • Ronald van de Werken
  • Johan van de Westeringh
  • Gerlant Mouw
  • Woonplaats
  • Harskamp
  • Putten
  • Leerbroek
  • Oldekerk
  • Schelluinen
  • Putten
  • Hoogblokland
  • Ijsselstein
  • Grijpskerk
  • Zeeland
  • Laren (GLD)
  • Putten
  • Sleeuwijk
  • Achterberg
  • Speuld
  • Run 1
  • 100,11
  • 99,07
  • 98,50
  • 96,97
  • 94,72
  • 93,69
  • 92,95
  • 90,83
  • 90,64
  • 89,52
  • 89,24
  • 87,52
  • 86,17
  • 83,29
  • 78,81
  • Run 2
  • Finale

Light Modifieds I – zaterdag 13 mei

De in een nieuwe sponsor outfit uitgedoste Eurol Bandit mocht als eerste aanhaken en Henk Koopman vloog met gepast geweld tot voorbij de negentig meter. Daar kwam Jeffrey Corstanje niet in de buurt, maar hij besloot tot een nieuwe ronde. Isaac Luteijn liet er geen gras over groeien en pakte veruit de meeste meters en plaatste zich voor de finale. De turbines hadden geen moeite met het vinden van grip, in tegenstelling tot de V8 HEMI op Wicked Screamer. Amper tachtig meter, een teleurstellende afstand voor de familie Boer. De nieuwe banden op Green Spirit VII bewezen hun dienst nog niet aan het team, op deze baan genereerde het vermogen van de Rolls Royce Griffon nauwelijks snelheid. Ook bij BMO Rocket Science was de grip ver te zoeken en dat koste onder andere een paar tuimelaars de kop. En hoewel Henk Koopman in zijn tweede poging vier meer verder reed bleek de oude afstand nog steeds goed voor plek twee, evenals de nieuwe afstand overigens. Green Spirit VIII deed al helemaal slechte zaken in de herkansing, bijna vijfentwintig meter minder en naast het podium. De baan zou te hard zijn volgens het team. In de finale kwam Russian Roulette XL bijna tot aan de afstand uit de kwalificatie run. En dat bleek genoeg voor de overwinning want Eurol Bandit zocht wederom naar grip. Tijdens de derde run deed Henk dan ook wijselijk tijdig het gas dicht toen hij merkte dat er niet meer in zat. Een lastig baantje voor de zes deelnemers die aanhaakten in Stroe. Wellicht dat later in het seizoen zowel de hoeveelheid gereden meters als de hoeveelheid deelnemers toeneemt.

  • Nr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • Tractor
  • Russian Roulette XL
  • Eurol Bandit
  • Wicked Screamer
  • Green Spirit VIII
  • BMO Rocket Science
  • Green Spirit VII
  • Run 1
  • 98,87
  • 95,55
  • 83,24
  • 62,14
  • 56,28
  • 55,81
  • Run 2
  • Finale
  • 97,13
  • 87,73

Supersport 3,6 ton topniveau – zaterdag 13 mei

In de finale runs van de Superstock startte de 3.6 Supersport klasse. Arjo Hardeman mocht met de Six Fighter de proeftrek en bleek de sleepwagen redelijk scherp afgesteld te staan. De sleepwagen werd lichter gezet en Cobra XL mocht de volgende proeftrek voor zijn rekening nemen. Hierna werd de afstelling zo gelaten en was de eerste officiele afstand voor Proud Eagle welke een mooie strakke run had. Blue Tiger mocht als volgende en liet hier een fantastische Full Pull noteren. Bad Romance had ietwat moeite en was de koek net voor de Full Pull lijn op. Van Triple X werd veel verwacht, echter had deze last van een totaal onbalans waarbij rond de 90 meter het gas werd dichtgetrokken. Six Fighter en Cobra XL deden hun proeftrek over, echter kwamen zij dit keer net te kort om mee te liften naar de finale. Buiks ging strak weg, echter ging hier ook tegen de Full Pull lijn de sleepwagen diep in de grond, hierdoor ook net geen Full Pull. Green Star wist daarentegen wel weer de tweede Full Pull te noteren gevolgd door Our Dream die een probleem had met het inlaatspruitstuk waardoor druk ontsnapte en moest deze ook de boot missen naar de finale. Blue Belle kwam ook net wat te kort, waardoor het met nog twee trekkers spannend was wie er nog bij kwamen in de finale. The Red Bunny en De Groene Aardbei deden juist wel goede zaken en kwamen zonder enig probleem met beide een Full Pull op de proppen. Hierna was het nog aan Belazerus 3 en Yellow Nightmare om zich er als bij schrijver te laten zien. Belazerus 3 kwam net aan te kort om zich in de Top 5 te nestelen maar de Duitse Inter lukte het daarentegen wel. Echter mocht deze reglementair niet mee doen in de finale runs waarbij de kaarten dit keer gunstig uitvielen voor The Red Bunny, welke eindigde voor Green Star en Blue Tiger welke juist ondanks een heel onstuimige run zich mooi hierbij als derde plaatste.

  • Nr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Tractor
  • The Red Bunny
  • Greenstar
  • De Groene Aardbei
  • Blue Tiger
  • Bulks
  • Bad Romance
  • Proud Eagle
  • Belazerus 3 Big Toy
  • Blue Belle
  • Cobra XL
  • Six Fighter
  • Our Dream
  • Triple X
  • Chauffeur
  • Joan de Visser
  • Theo Pellegrom
  • Henri Overeem
  • Johan Muller
  • Stef Bulks
  • Jos Konijn
  • Reinier Sundermeijer
  • Roel Janssen
  • Evert van Kruistum
  • Paul Beniers
  • Arjo Hardeman
  • Maikel Raats
  • Bart Botermans
  • Woonplaats
  • Aagtekerke
  • Meteren
  • Ede
  • Halsteren
  • Rijsbergen
  • Lunteren
  • Voorst
  • Ysselsteyn
  • Scherpenzeel
  • Gemert
  • Ederveen
  • Achtmaal
  • Halsteren
  • Run 1
  • 110,00
  • 110,00
  • 110,00
  • 110,00
  • 109,31
  • 108,74
  • 107,10
  • 106,05
  • 104,65
  • 102,63
  • 102,54
  • 93,15
  • 91,09
  • Run 2
  • Finale
  • 102,08
  • 100,74
  • 84,64
  • 83,79

Prostocks I – zaterdag 13 mei

Bij de de Prostocks stonden 12 tractoren klaar. De nieuwe DPP Rednex had moeite om bij de start grip te vinden. En eindigde daar mee net voorbij de 80 meter. Helaas was dit niet het grootste probleem want later bleek dat er een krukaslager het begeven had. Bij de Next Sensation klonk de motor aan het einde van de pull ook niet lekker meer. Waarschijnlijk was hier een cilinderkop gescheurd. Doordat de beste 4 tussen de 90 en 100 meter door gingen naar de finale werd er veel stuivertje gewisseld wie er mee mocht doen aan de finale. Verassend was dat de Extreme Temptation met een 5 cm verschil uit de finale werd gereden door Wickie Power. In de finale was de balans van de Wickie Power ver te zoeken. En eindigde daardoor op een 4de plaats. Met een mooie balans zette Rocky een voorlopige 1ste plaats neer . Neighbours Nightmare kon hier helaas niet aan komen. Met een verste afstand in de voor ronde zou de Runaway Deere een grote kans hebben op een eind zege. Helaas was dit net te ver en eindigde de Deere op een 2de plaats.

  • Nr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Tractor
  • Rocky
  • KAWE Runaway Deer
  • Neighbours Nightmare
  • Wickie Power
  • Extreme Temptation
  • Appypower
  • Snoopy
  • Blue Hazard
  • HyTec Red Neck
  • DPP Rednex
  • Next Sensation
  • Dams Rooster
  • Run 1
  • 96,78
  • 97,85
  • 97,21
  • 93,29
  • 93,24
  • 91,74
  • 91,28
  • 89,97
  • 88,05
  • 81,52
  • 78,48
  • HP
  • Run 2
  • Finale
  • 91,35
  • 90,16
  • 89,71
  • 61,33

Supersport 4,5 ton topniveau – zaterdag 13 mei

Tezamen met de Prostocks ging ook de mastodonten van de 4.5 ton Supersport klasse vol de strijd aan met de eindstreep. In het ondergaande zonnetje was het heerlijk toeven en was het een mooi schouwspel om te zien wie er met de laatste bekers naar huis zouden gaan. De Inter van Peeters mocht de proeftrek verzorgen en deed dit met zoveel verve dat besloten werd de sleepwagen zo te laten. Hierdoor kreeg de geel rode Mystery de eerste officiële afstand voorgeschoteld, welke helaas niet het achterste van de tong had laten zien. Zoals we gewend zijn inmiddels van Up en Down ging ook deze run weer als een trein en wist men een mooie run voor te schotelen. White Shadow had in de voorgaande wedstrijden ook veel moois laten zien, maar vandaag zat het er niet in omdat de druk ineens weg viel waardoor het einde oefening was net over de 60 meter. Wild Pirate kreeg helaas ook niet het volle vermogen op de baan, het klein brandje wat onder de motorkap volgde zorgde echter wel voor de eerste en enige sliding naar de waterbak bij de farmstocks voor deze dag. Red Impact liet een gigantisch mooie strakke run zien dat ze het weer piekfijn voor elkaar hadden. Hierna deed Peeters zijn proeftrek over echter kreeg deze hem net niet over de eindstreep waardoor deze net een paar meter onder de Full Pull bleef steken. Red Devil kreeg helaas ook niet de laatste meters cadeau en miste toch wat om zeker te zijn van een finale plek. Van Stappust liet zich ook weer van zijn beste kant zien met een hele dikke run, waarbij zij voorbij de afstand van de Red Impact belandde. Maximum Massey kreeg bij de groene vlag problemen en zou 6 plaatsen opschuiven, echter was dit helaas niet het geval waardoor zij met echter Hookpoints naar huis gingen. De mannen en vrouwen van Secret of The Valley hadden ook hun dag niet, het vermogen viel al snel weg uit de trekker en was de koek op net na de 50 meter. Simply Green was in tegenstelling tot de vorige wedstrijden waar zij net niet goed uit de verf kwamen, heer en meester van vandaag. Ook in de finale waren ze dit keer opper machtig en gingen met de winst naar huis voor Peeters en Red Impact.

  • Nr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • Tractor
  • Simply Green
  • Peeters
  • Red Impact
  • Van Stappust
  • Up and Down
  • The Mystery
  • Red Devil
  • Black Magic
  • Wild Pirate
  • Crazy 810
  • White Shadow
  • Secret of the Valley
  • Maximum Massey
  • Chauffeur
  • Laurens den Boer
  • Erik Peeters
  • Henri Versluis
  • Gerard Hofstede
  • Arjan Bloemert
  • Martien v/d Berg
  • Wim Hendriksen
  • Gerard Hopmans
  • Arrie v/d Lagemaat
  • Gert Mulder
  • Gerard Sikes
  • Jurrien v/d Geer
  • Rolf Bouwmans
  • Woonplaats
  • Molenaarsgraaf
  • Hoeven
  • Zijderveld
  • Staphorst
  • Staphorst
  • Wekerom
  • Ruurlo
  • Wouw
  • Lunteren
  • Doetinchem
  • Ysselsteyn
  • Overberg
  • Bakel
  • Run 1
  • 109,22
  • 106,07
  • 102,02
  • 103,93
  • 100,86
  • 95,53
  • 95,21
  • 91,14
  • 90,73
  • 69,76
  • 65,15
  • 52,98
  • HP
  • Run 2
  • Finale
  • 103,84
  • 103,60
  • 100,62
  • 97,99